مرکز آموزش علوم تجربی هفتم و هشتم و نهم گناوه
مرکز آموزش علوم تجربی هفتم و هشتم و نهم گناوه
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان oloom و آدرس olooman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

1 – منابع طبیعی ، مواد خام مورد نیاز انسان هاست و به دو صورت تجدید شدنی و تجدید نشدنی در طبیعت وجود دارد. 2 – منابع طبیعی تجدید شدنی : به طور عمده از جانداران تشکیل شده و قابل جایگزینی است مانند : محصولات دامی ، درختان، پشم و نخ 3 –منابع طبیعی تجدید نشدنی : موادی هستند که در صورت تمام شدن ، یا قابل جبران نیستند یا زمان لازم برای جایگزینی آن ها به قدری طولانی است که عملا تجدید شدنی محسوب نمی شوند مانند : سوخت های فسیلی ، معادن فلزات 4 – مثال هایی از نتیجه فعالیت های انسان که باعث آسیب طبیعت شده است : آلودگی هوا ، آلودگی آب ، افزایش زباله ها ، نابودی گیاهان و جانوران ، تخریب لایه اوزون 5 – حفاظت محیط زیست : تلاش برای دست یابی به توازن میان استفاده از منابع طبیعی و حفظ آن ها برای آینده است.6 – مثال هایی از حفاظت محیط زیست : حفظ ذخایر زیرزمینی ، منابع آب ، مصرف صحیح انرژی و حفاظت از گیاهان و جانوران 7 – گوناگونی زیستی جنگل های انبوه مناطق گرمسیری که در مناطق استوایی زمین قرار دارند ، از سایر مناطق بیشتر است.8 – دوسوم از انواع مختلف موجودات زنده در جنگل های پرباران استوایی زندگی می کنند. 9 – هر روزه مناطق وسیعی از جنگل های پرباران استوایی برای : توسعه زمین های کشاورزی ، چرانیدن دام ها ، استفاده از چوب درختان جنگلی 10 – آلودگی  وقتی به وجود می آید که چیزهایی که نباید در محیط باشد وارد آن می شود. 11 – ذرات گرد و غبار و دود حاصل از سوختن ناقص سوخت های فسیلی اثرات مختلفی بر زندگی انسان دارند: کثیف شدن ساختمان ها و لباس ها ، کاهش میزان رسیدن نور خورشید به زمین ، کهش رشد گیاهان ، فرسودگی ماشین آلات و کاهش عمر و کارایی آنها ، ایجاد مشکلات تنفسی 12 – بازیافت : فرآیند عمل آوردن مواد و محصولات مصرف شده است به گونه ای که دوباره قابل استفاده شوند. 13 – باران اسیدی : بارانی است که گازهای اسیدی در آن حل شده اند. 14 – زیان های  باران اسیدی : نابود شدن جنگل ها ، آلوده شدن آب ها ، تخریب ساختمان ها 15 – زنجیره غذایی : به روابط غذایی گفته می شود که بین یک تولید کننده و چند مصرف کننده برقرار می شود. 16 – شبکه غذایی : زنجیره های مختلف در ارتباط با یکدیگر ، شبکه غذایی را می سازند. 17 – نمونه هایی از اثرات نفی انسان بر محیط زیست کشورمان : آلودگی دریای خزر ، آلودگی آب های بعضی از رودها ، قطع بی حساب درختان جنگل ها




[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 18:15 ] [ داریوش داودی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ به مطالب آموزشی علوم تجربی دوره راهنمایی می پردازد و متعلق به همه دانش آموزانی است که از آن بازدید می کنند با نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ یاری دهید.
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 456
بازدید کل : 8447
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1